EGÉSZSÉG: Jobb memória minden életkorban

Szeretettel köszöntelek a EGY CSEPP közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 133 fő
  • Képek - 43 db
  • Videók - 112 db
  • Blogbejegyzések - 96 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

EGY CSEPP vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a EGY CSEPP közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 133 fő
  • Képek - 43 db
  • Videók - 112 db
  • Blogbejegyzések - 96 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

EGY CSEPP vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a EGY CSEPP közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 133 fő
  • Képek - 43 db
  • Videók - 112 db
  • Blogbejegyzések - 96 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

EGY CSEPP vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a EGY CSEPP közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 133 fő
  • Képek - 43 db
  • Videók - 112 db
  • Blogbejegyzések - 96 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

EGY CSEPP vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Jobb memória minden életkorban

Nem kell beletörődnünk abba, hogy soha nem találjuk a kulcsot, vagy elfelejtjük, miért is mentünk le a boltba. Szakemberek szerint bármilyen idősek vagyunk,tehetünk valamit azért, hogy jobb legyen az emlékezőképességünk.

 

Játsszunk
A 3-D Rubik-kocka bármely életkorban igen jól karbantartja az agyat. A problémamegoldó játék közben egyszerre dolgoztatjuk a memóriánkat és stratégiai valaminttérbeli készségeinket. Ha a Rubik-kocka nem megy, bármelyik másik játék megteszi.

Sportoljunk
Ha heti három alkalommal 20 percre megemeljük a pulzusszámunkat – ezt akár ütemes sétával is el lehet érni – több oxigént kap az agyunk. A testmozgás ugyanolyan hatásos, mint az agytorna. A legújabb kutatások szerint már a heti egyszer végzett élénk testmozgás, mondjuk hétvégi kocogás, 30 százalékkal növeli annak esélyét, hogy életkorunk előrehaladtával a kognitív funkcióinkatmeg tudjuk tartani.

Kártyázzunk
A kártya a stratégia és a memória kombinációja, ráadásul a társasjáték a kiszámíthatatlanságplusz előnyeit nyújtja az egyedül végzett játékokkal szemben.

 

Evőpálcika, kötőtű
Vizsgálatok szerint az ujjbegyek foglalkoztatása közvetlenül stimulálja az agyat. Az evőpálcika használata, a kötés, de még az is, ha egy tollat görgetünkaz ujjaink közt, serkenti a vérkeringést, ezáltal jótékonyan hat az agyra.

Játsszunk elektronikus játékokat
Ebben a korban sem öreg még senki az olyan játékokhoz, mint a Wii és társai. Már pusztán az, hogy valami újat kipróbálunk, például egy videojátékot, megmozgatja az agy olyan területeit, amelyeket nem használunk minden nap. Ha valaki nagyonnem kedveli az elektronikus játékokat, játsszék együtt a TV-ben a kvízjátékosokkal.

Óvatosan a gyógyszerekkel
Az altatók és nyugtatók idősebb korban veszélyesek lehetnek, és a memóriára károsak egyes allergia elleni gyógyszerek is. Beszéljük meg az orvossal,milyen más megoldást ajánl.

Ételek, melyek mindenkinek ajánlhatók

Vizsgálatok bizonyítják, hogy az alábbi ételekben, fűszerekben és italokban levő természetes vegyi anyagok felveszik a harcot a memória hanyatlása ellen:

– spárga
– kék áfonya
– kakaó
– kávé
– tojássárga
– indiai curry
– vörösbor
– rozmaring
– lazac
– paradicsomszósz
– dió



Forrás: InforMed

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu